Öl, kvinnor och spontan-konsert

Gårdagen var faktiskt riktigt jävla lyckad! Efter fredagens matförgiftning eller vad det kan ha tänkas varit så mådde jag på lördagen som en prins, första ölen knäcktes klockan 1500 på en uteservering på järntorget. Solen var varm något som resutlerade i att kvinnofolket på stan bar papperstunna klänningar och visade mer hud än vanligt. Jag klagade absolut inte över detta utan njöt snarare i stora drag! Dagen fortskred med att jag och Jonte gick en liten vandring från mariaplan och vidare mot slottskogen, med den ständiga ölen i näven. t-shirten åkte av en stund, dels för att svalka min heta kropp, grrr, och dels för att bygga på den solbränna jag ännu inte hunnit skaffa.

 Väl i Slottskogen satt vi mitt på gräsmattan och skrattade åt nördarna som poserade och spännde sig i ena hörnet varvat med att dräggla över bikinibrudarna som ignorerade spännisarna. Ännu fler öl och någon cider gick ner innan vi beslöt oss för att sluta upp med ett par andra människor ett par hundra meter längre bort. Vi blev ett gott gäng som drack folköl och åt mackor, skrattade åt allt och inget samtidigft som alkoholhalten i blodet nu började stiga till mer behagliga nivåer.

Klockan nio, rörde sig den stora massan emot andra lång, siktet var som vanligt inställd på Sejdeln, en mysig liten kvarterskrog, som oftast befolkas av alkisar och vänsterförvridet folk. Men som just denna kväll faktiskt hade en salig blandning. Nåväl, jag börjar nu närma mig det där med spontankonserten! Det vafr nämligen så att innan vi hade kommit fram till Sejdeln gcik vi förbi ett par musikanter som stod på masthuggstorget och lapade i sig de samlade människornas applåder. Jag fick ett av mina infall och plötsligt hade jag annekterat en av musikanternas gitarrer och snart var vi igång och spelade en av mina låtar, de andra hängde på medan jag spelade, så de var alltifrån ståbas, till gurkor och kazoos som kompade med och det lät i allafall bra i mina onyktra öron, och antagligen i den samlade klungans ocskå då de klappade händerna och dansade. Mitt självförtroende nådde nya höjder eftter detta vilket antagliegn ledde till att kvällen slutade så jävla bra den bara kunde. Ett skjut på toaletten med en söt blondin, och jag var nästan nykter innan jag var hemma klockan fyra i morse, vilket har lindrat baksmällan något enormt idag:)

Nu ska jag duscha för andra ggn idag, då jag faktiskt nyss kom in från en lätt språngmarch.

/Sundberg out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0